Veille scientifique
Mémoires et thèses
-
Niyikora, J. P. (2010). An activity theory exploratory of the differential impact on students' and professors' experiences in how laptops are used for instruction [thèse de doctorat inédite]. Indiana State University, Terre Haute, Indiana. http://proquest.umi.com/pqdweb?did=2149685931&Fmt=2&clientId=48948&RQT=309&VName=PQD
-
Ticknor, A. S. (2010). Becoming teachers: Examining how preservice elementary teachers use language to construct professional identities, learn within relationships, and take risks in the classroom [thèse de doctorat inédite]. The University of Iowa, Iowa City, Iowa. http://proquest.umi.com/pqdweb?did=2087459601&Fmt=2&clientId=48948&RQT=309&VName=PQD
-
Parra,, J. L. (2010). A multiple-case study on the impact of teacher professional development for online teaching on face-to-face classroom teaching practices [thèse de doctorat inédite]. Pepperdine University, Malibu, Californie. http://proquest.umi.com/pqdweb?did=2008732761&Fmt=2&clientId=48948&RQT=309&VName=PQD
-
Head, K. A. (2010). A case study of pre-school teachers' perceptions aligning early learning content standards to existing pre-k programming and instruction [thèse de doctorat inédite]. Northcentral University, Prescott Valley, Arizona. http://proquest.umi.com/pqdweb?did=2112900291&Fmt=2&clientId=48948&RQT=309&VName=PQD
-
Carpentier, A. (2010). Étude de la mise en oeuvre de la réforme du curriculum québécois du primaire, de 1997 à 2003 [thèse de doctorat inédite]. Université de Montréal, Montréal. http://hdl.handle.net/1866/4125
Rapports et études
-
UQTR (2020). Dossier COVID-19 : la crise, ses impacts et les solutions vus par les experts de l’UQTR [en ligne]. Trois-Rivières, Québec. Université du Québec à Trois-Rivières. https://neo.uqtr.ca/dossier-covid-19-la-crise-ses-impacts-et-les-solutions-vus-par-les-experts-de-luqtr/
-
Bettinger, E., Fairlie, R. W., Kapuza, A., Kardanova, E., Loyalka, P. et Zakharov, A. (2020). Does EdTech Substitute for Traditional Learning? Experimental Estimates of the Educational Production Function. Cambridge, MA, USA. National Bureau of Economic Research. https://www.nber.org/papers/w26967.pdf
-
Conseil supérieur de l'éducation (2020). Définitions et modalités de la formation à distance. Québec, Québec. Conseil supérieur de l'éducation. https://www.cse.gouv.qc.ca/wp-content/uploads/2020/04/50-2108-ER-Formation-a-distance.pdf
-
Goldring, R. (2020). Characteristics of Public and Private Elementary and Secondary School Teachers in the United States : Results From the 2017–18 National Teacher and Principal Survey First Look. Washington, DC, USA. National Center for Education Statistics. https://nces.ed.gov/pubsearch/pubsinfo.asp?pubid=2020142
-
Sherer, D., Norman, J., Bryk, A. S., Peurach, D. J., Vasudeva, A. et McMahon, K. (2020). Evidence for Improvement: An Integrated Analytic Approach for Supporting Networks in Education. Stanford, California. Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching. https://www.carnegiefoundation.org/resources/publications/evidence-for-improvement/
Périodiques professionnels
Revues
-
Formation et Profession, 32(2) 2024 Consulter
-
Journal de recherche en éducations artistiques (JREA), (4) 2024 Consulter
-
Studies in Science Education, 60(2) 2024 Consulter
-
Staps, 3(146) 2024 Consulter
-
Savoirs, 2(65) 2024 Consulter
Dossier de Veille de l`Institut français de l`éducation (IFÉ)
-
Dossier de veille de l'IFÉ, n° 134, avril 2020 Consulter
-
Dossier de veille de l'IFÉ, n° 133, mars 2020 Consulter
-
Dossier de veille de l'IFÉ, 131, septembre 2019 Consulter
-
Dossier de veille de l'IFÉ, 130, juin 2019 Consulter
-
Dossier de veille de l'IFÉ, 129, mars 2019 Consulter
Colloques en éducation
-
12e Colloque international en éducation Consulter
-
13e Sommet du numérique en éducation Consulter
-
AREF 2025 Consulter
-
3e Congrès international sur la formation et la profession enseignante Consulter
-
RésAALT - Apprendre dans, par, en, avec (l’) alternance : enjeux et perspectives pédagogiques Consulter